در آب استخر با توجه به کیفیت آن مجموعه ای از باکتری ها, نمک های محلول، ذرات معلق، چربی ها و … می باشد. از این رو تصفیه آب استخر برای حفظ سلامتی انسان و همچنین صرفه جویی در مصرف آب بسیار ضروری می باشد. سیستم تصفیه آب استخر یک سیستم مدار بسته بوده به این معنی که آب توسط پمپ ها وارد سیستم تصفیه شده و بعد از آن سیرکوله شده و مجددا به استخر باز می گردد. علاوه بر این همواره باید به دلیل تبخیر سطحی و همچنین تردد شناگران و تلفات آب، مقداری آب تازه به استخر ها اضافه شود.

 

تصفیه آب استخر

طبق استاندارد شماره ۹۴۱۲ موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ویژگی های میولوژی آب استخرهای شنا به صورت زیر می باشد:

 

حد مجاز تعداد باکتری های هتروتروف ۲۰۰ در هر میلی لیتر، اشرشیاکلی و کلیفرم های گرماپای کمتر از ۱ در هر ۱۰۰ میلی لیتر، استافیلوکو ۵۰ در ۱۰۰ میلی لیتر، آنتروکوک روده ای ۱۰۰ در ۱۰۰ میلی لیتر و سودوموناس کمتر از ۱۰۰ میلی لیتر می باشد. اگر تعداد هر یک از این میکروب ها در آب استخر از حد مجاز عبور نماید باعث آلودگی و ایجاد بیماری خواهد شد. به همین دلیل در سیستم تصفیه آب استخر باید حتما عمل گنایی انجام شود.

 

دستگاه تصفیه آب استخرهمچنین ویژگی های آب استخر که باید در تنظیم آنها توجه داشت نیز به اینگونه می باشد:

 

محدوده PH مناسب برای آب استخرهای شنا ۷.۲ تا ۸ می باشد.

کدورت آب استخر شنا نیز نباید از NTU 0.5 بیشتر باشد.

همچنین میزان کلر باقیمانده در آب استخر نیز باید بین ۱ تا ۳ میلی گرم در لیتر باشد.

 

 

تجهیزات تصفیه آب استخر

۱- اسکیمر:

تصفیه آب استخر-اسکیمر

اساس کار اسکیمر ها به اینگونه است که از ورود ذرات معلق و جامد موجود در آب استخر به سیستم لوله کشی و همچنین پمپ جلوگیری می نماید. زیرا در صورت ورود مواد معلق به شبکه لوله کشی باعث گرفتگی لوله ها و در صورت ورود به پمپ باعث آسیب و سوختن الکتروموتور خواهد شد. دستگاه تصفیه آب سافت واتر

 

اسکیمر ها دارای یک دریچه و یک سبد می باشند. معمولا در قسمت های عمیق و بر روی دیواره استخر ها نصب می شوند. قسمت اعظم مواد معلق موجود در آب توسط اسکیمر جداسازی می شود و باقی ذرات با ابعاد کوچکتر به وسیله فیلتر ها از جریان آب حذف می شوند.


دانستنی ها استخر ,تصفیه ,سیستم ,میلی ,اسکیمر ,معلق ,سیستم تصفیه ,میلی لیتر، ,مواد معلق ,میلی لیتر ,صورت ورود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان پدافند غیر عامل و اهمیت رونق تولید مشاور املاک حیدرنژاد مــاه بــــــانو جوکستان طراحان برتر [دریچه] هیوا کیش